Followers

Gencatan senjata ke atas Gaza

Assalamualaikum..



alhamdulillah. akhirnya israel dah isytiharkan gencatan senjata ke atas Gaza. lepas dah beratus-ratus nyawa orang yang tak berdosa terkorban, baru nak buat gencatan senjata. antara persetujuan gencatan senjata ni....


1. Israel akan menghentikan semua serangan udara, darat dan laut ke atas Gaza.

2. Membuka pintu sempadan dan sekatan serta memudahkan pergerakan rakyat dan penghantaran barang keperluan.

3. Hamas dikehendaki menghentikan serangan roket ke Israel.

4. Benteng yang mengelilingi Gaza akan diturunkan selepas 24 jam gencatan senjata berlangsung.

5. Mesir akan menjadi penjamin bagi gencatan senjata ini.





alhamdulillah.  harap harap Zionis laknatullah ni tak langgar syarat syarat ni. tak sanggup nak tengok nyawa nyawa anak kecik melayang macam tu je. baru tengok gambar dekat fb dah gerun, belum lagi merasa ada dekat tempat diorang yang kehilangan family dalam keadaan mengayat hati. mintak dijauhkan. Amin~




2 comments:

Nurul Ain said...

hai..salam perkenalan
http://nurulnamasaya.blogspot.com

Solehah Shamsuddin said...

alhamdulillah.tapi diorang buat genjatan senjata ni utk berapa hari?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...