Followers

Allah Mengujiku. Pengalaman dibedah :(


Assalamualaikum..



can u guys imagine,  korang sedang disorong ke dewan bedah  tanpa family disisi dengan hanya ditemani 2 orang nurse??...  


ditambah lagi korang tak sempat pun nak kol mak korang sebelum tu coz tiba-tiba je nurse datang  suruh tukar baju bedah dan terus suruh korang baring atas katil yang boleh tolak tu untuk bawak ke dewan bedah....


tambah memilukan tengah korang sedih-sedih tak dapat kol family,  dengan cuak nak kena bedah, doktor tu pulak boleh salah cucuk urat yang untuk salur darah tu.... kalau sekali boleh except lagi, ni sampai 5 kali....  tangan kiri dah lebam sebab salah cucuk,  dia cucuk belah kanan pulak....


at that time aku sure korang hanya boleh mengalirkan air mata senyap-senyap sebab malu nangis dekat depan nurse tu kan??


same goes to me...


dekat blog lama aku ada cerita pasal aku sakit, tapi tak teruk sangat pun...  hanya perlu di bedah dan lepas tu ok dah...  sekarang pun dah normal balik...  sakit apa??  biarlah aku dengan family aku je tau...


pengalaman kena bedah ni aku rasa macam biasa je...  sakit??  sakit lagi tangan aku yang lebam kena cucuk tu...  kalau bedah tu ada ubat bius,  cucuk tu mana ada bius-bius,  main cucuk je...  kalau tak,  takkan sampai lebam tangan aku ni... aish, nasib baik dah hilang lebamnye,  kalau tak jatuh saham aku... hek.. hek.. =P


yang paling tak best nye bila kena berpantang...  dah kalah orang lepas bersalin...  tambah pulak mak aku yang jaga makan aku lepas operate tu...  memang hari-hari makan nasi dengan ikan bilis goreng je la alamatnye.... yang sakit hatinya diorang dapat makan sedap-sedap...  boleh pulak lepas aku operate tu kakak aku beli nasi ayam penyet pastu diorang makan ramai-ramai kat katil aku...  konon nak teman aku makan,  tapi diorang makan nasi ayam penyet,  aku makan nasi + sup tawar jenama hospital....  memang best la kan!!


so, jaga la kesihatan korang...  kang sakit tak dapat makan sedap-sedap pulak...  =D




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...