Followers

Korang tahu apa tu wel wel??

Assalamualaikum...



korang tahu tak apa itu wel wel ?? ala, yang kaum india cucuk- cucuk badan dan berarak tu....   perayaan Kavadi kot...  aku tak tahu apa nama sebenar dia tapi family aku panggil wel wel je... 



perayaaan ni la...

petang tadi kami 1 family pergi beli barang dapur kat Mydin Meru Raya... kami lalu jalan Chepor dan masa dalam perjalanan tu tiba-tiba jalan jem...  selalunya kalau tiba-tiba jem ni mesti ada excident kan?? bak kata nabil.... "orang Malaysia kita"...   tapi rupa-rupanya ada kaum India berkumpul kat tepi jalan... nak cakap kuil tak macam kuil, macam pondok je...  dah la laluan dekat situ sempit.. aku tak tahu apa yang diorang buat...



but masa otw balik tu lagi teruk jem, rupa-rupanya diorang buat perarakan wel wel tu...  ada 2 orang lelaki diorang cucuk-cucuk badan dia dengan mata kail...  sorang tu badan dia besar sangat....  memang seram gila aku tengok...  yang lain tu ikut berarak dekat belakang... ada yang tak pakai kasut dekat atas jalan tar yang panas terik tu... ada perempuan yang kepala botak...


yang peliknya sekarang ni masa kaum India beraya ke?? setahu aku lambat lagi...  nak cakap diorang celebrate Nuzul Quran esok tak jugak....  konfius dennn!!


masa tu memang aku cuak sangat sebab boleh guna 1 jalan je...  jalan belah aku diorang guna nak berarak...  n kereta depan aku semua dah lepas, tinggal kereta aku dengan belakang-belakang yang tersangkut.... yang peliknya tak ada pun polis atau rela yang berkawal kat situ...  dan itulah yang paling aku takut....  kalau jadi apa-apa nasib la...


nasib baik ada beberapa orang yang ikut berarak tu yang prihatin tolong bagi jalan belah aku clear sikit... masa kereta aku lepas je dari situ aku terus pecut...  masa tu hanya Allah je la yang tau macam mana cuaknya aku rasa....   it's not aku pandang serong dekat kaum diorang tapi maybe lebih berhati-hati...  kita tak tahu apa yang mereka buat...  takut aihhhh~


p/s -->  aku ada terjumpa artikel pasal perayaan ni... kalau nak tahu baca kat sini...






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...