Followers

Guangzhou #1 : Preparation

Assalamualaikum...


Hai kawan-kawan!! hihi.. excited pulak sebab dah lama tak berblog.. Alhamdulillah, akhirnya aku dah selamat pergi ke Guangzhou, China pada 30/6/2012 dan pulang ke Malaysia pada 6/7/2012..


6 hari berada di Guangzhou, China membuatkan aku rasa macam lost giler.. lost sebab first time pergi jauh sangat daripada family (muka anak mak =______=)..   huhu..   masa sebelum naik flight, kol mak pon nak menitik dah air mata ni..   smpai2 Malaysia, rasa macam nak terbang terus balik Ipoh tapi apakan daya,   kena attend kursus plak dah..   aigooo.....=(


insyaallah,  semua kenangan aku di China akan diabadikan di dalam blog ni..   mungkin banyak la entry pasal China lepas ni..   memang tak la aku buat 1 entry je pasal trip ni.. aku pergi 6 hari kot, at least 6 entry aku akan gebang pasal China ni..   sehari 1 entry..   haha..   (ayat meletup, padahal nak update pun pemalas)


macam biasa, aku kan suka buat kerja last minit.. 30 minit sebelum nak bertolak baru la terhegeh-hegeh nak cari sweater, baru nak tengok baju cukup ke tak.. bajet nak bawak barang sikit je sebab nanti nak beli barang banyak-banyak kat sana takut tak muat beg.. tapi tengok-tengok masa pergi pun dah penuh 1 beg..


penuh dengan apa?? penuh dengan makanan...  sebabnya takut dekat sana tak lalu nak makan makanan China..  masakan diorang kan tak pedas..  aku ni kalau makan tak ada sambal belacan tak sah... kalau boleh tapau sambal belacan bawah pergi sana, memang aku bawak banyak-banyak.. bagi orang China rasa sikit.. haha...tapi tak boleh la pulak....  so, bertimbun la meggi cup dengan biskut kat dalam beg...


banyak lagi megi cup kat belah bawah tu~


baju pulak aku bawak sikit je sebab objektif kitorang pergi sana kan sebab nak shopping ...  so, barang tak boleh bawak banyak-banyak takut balik nanti tak muat...  ni pun aku bawak satu lagi beg untuk isi barang yang nak beli dekat sana...  kalau tak muat jugak hantar balik naik kapal la alamatnya...  ^,^




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...