Followers

New Stage In My Life



Assalamualaikum...


New stage in my life yang dimaksudkan oleh tajuk kat atas tu bukan kahwin ye. Bukan tunang jugak. Its all about study. Budak tak cukup umur tak boleh cerita pasal kahwin-kahwin lagi. ^,^  


As I mention before, aku kan baru daftar sebagai student master. Dan semalam merupakan first day lecture for my master life. Situasi tak banyak berubah as I'm taking the same course as my degree. Lecturer yang mengajar pun sama macam degree dulu, kelas pun tak banyak beza. Cuma yang membezakannya ialah my new coursemate. 


My new coursemate is not like Malay, Chinese, Indian or others yang Malaysian juga. But there are from Iran, Yaman, Afghanistan, Iraq. Kalau aku tak belajar dekat U yang aku dah penah belajar, mesti aku akan rasa macam 'hmm, aku study kat negara Arab ke ni?'. Untuk course aku je memang tak ada Chinese and Indian langsung. Perempuan majoriti Melayu plus satu dua foreigner, lelaki majoriti foreigners plus dua tiga Melayu. 


Dan kalau tengok umur masing-masing, perempuan Melayu ni je yang muda-muda lepas grad. Yang lain tu, I think dah anak dua tiga dah kot. Yang foreigners tu pun ada yang teacher. Yang aku tau teacher tu je la. Yang lain tak tau kerja apa. 


Untuk yang coursemate aku dulu, empat orang je yang sambung sama dengan aku. And kitorang je la yang memang dari kos yang sama masa degree. Yang lain tu ada dari geologi, kimia and so on. Btw, rindu zaman degree dulu. But life must go on. :'(




:'(



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...