Followers

Life Come Back : Jadi Student Semula


Assalamualaikum...


Hai.. hai.. haii...

Dah lama sangat tak update blog. Almost 3 months menyepi finally dapat juga buka blog dan bermain kata kembali. So, whats happened in my life? Too many thing to share. InshaAllah, semuanya akan dicurahkan ke dalam blog ni. 


Majlis Konvokesyen

Biggest thing first, Alhamdulillah syukur sangat-sangat dah berjaya menerima segulung Ijazah SarjanaMuda Sains Sekitaran dari UKM 4 bulan yang lalu. Lama dah pun, tahun lepas. 29.10.2013. Bersyukur sangat-sangat sebab dapat habis pada masa yang ditetapkan tanpa perlu extend walaupun banyak sangat cabaran dan dugaannya. 




Kerja

Macam yang aku share sebelum ni, aku kerja dengan satu company swasta. Tapi mungkin rezeki aku tak ada dekat situ. After 2 months tanam anggur yang tak berbuah, kawan ayah offer jadi kerani part time kat Stesen Petronas dia. Kat sini banyak sangat perkara baru yang aku belajar. Walaupun sempat kerja sebulan je, tapi best dan sayang sangat nak tinggalkan tempat tu. Nak buat macam mana, Allah dah tentukan jalan lain untuk aku.



Sambung Belajar

Alhamdulillah, rezeki aku dekat sini. I'm back to UKM. Dulu aku sendiri yang tak nak sambung master, last-last aku juga yang kembali kat sini. Hopefully ini jalan yang terbaik for me and my family. Lambat kahwin pun lambat la. Pasrah je. -_-

Kali ni kena lagi gigih, 6 bulan duduk rumah tak ada fikir pasal belajar langsung, dah tepu sangat otak ni. Kena cari pengasah balik ler nampaknya. Hopefully pengalaman masa degree dulu akan bantu aku untuk hadap benda alah master ni. And hopefully tak ada homesick homesick dah. Dah besor wei, tak boleh berkepit ngan mak je.


And all that happened in my life either good or bad, i'm positive with it. Allah ada perancangan yang terbaik untuk kita. With that, I will always happy and bersyukur. InsyaAllah.


1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...