Followers

Puasa Ke-7 Yang Gila



Salam. 


Semalam my family and I doing crazy thing i guess. Kitorang balik kampung in Kedah and back home again in less than half day! It's take 8 hours only in whole journey which is 3 hours to Kedah , 2 hours staying there and another 3 hours going back to Ipoh. 


Lebih menggilakan sebab semalam aku kerja dan hari ni juga kerja. I though Ayah nak bertolak lepas berbuka puasa macam tu. Kiranya balik kerja tu boleh la aku duduk lepak lepak rehat rehat jap. Tapi tengok-tengok aku sampai je rumah, diorang dah siap semua tinggal nak tutup pintu je lagi. Nak tukar baju pun mak cakap tak payah. Makanya dengan berbaju kurung la aku balik kampung. Dah macam balik beraya pulak. -,-


Oleh itu hari ini dalam sejarah, kitorang satu family berbuka puasa dekat RnR Alor Pongsu. It's not RnR yang ada kedai-kedai makan berlauk pauk bagai tu. RnR ni memang semata-mata toilet dengan pondok-pondok kecik untuk orang singgah solat je. Nasib baik kami dah prepare beli makanan dekat bazar sebelum bertolak tu. Haiiishhh, memang berkelah tepi highway di waktu senja la. 



See who's the most excited there. =,=

Sampai rumah tok , makan dan rehat kejap , terus bertolak balik. Ekceli tujuan sebenar balik kampung secara mengejut ni sebab nak hantar Ema dengan Jiha untuk duduk rumah Tok. Setiap tahun Tok akan buat kuih dan Pak Lang jual dekat bazar Ramadan. It's not kecil-kecilan but memang besar-besaran punya. Dan tahun ni tak cukup pekerja pula. Nasib baik adik dua orang tu memang tengah cuti. Daripada duduk buat taik mata je dekat rumah , tolong-tolong tu dapat juga duit. Ayah siap umpan nak daftarkan diorang ambil lesen kereta kalau diorang nak tolong Tok. Hahaaa


Balik tu memang sepenuhnya terbungkang tidur tak ingat dunia je la. Kesian Ayah kena drive sampai balik padahal sebelum tu dia dah cakap awal-awal suruh aku drive half way. Aku sedar pun sebab Mak kejut ajak singgah sahur terus dekat kedai mamak. Tu pun dah pukul 2.30 pagi. Sampai rumah terus tidur dan nasib baik still boleh bangun lagi pagi ni. Memang la boleh bangun sebab dah lama tidur dalam kereta.  =,= Mihmihhh.


But 2 hours kat rumah Tok pun aku dah happy walaupun tak semua family ada. Aku pernah cerita dekat sini yang family belah Ayah aku paling sporting. Semalam Ayah call je cakap nak balik, Angah pun balik dan Pak Lang pun datang. Tu pun dah riuh rendah. Tambah pula aku je yang dah setahun tak balik kampung walaupun Mak dengan Ayah selalu je balik. So I'm the super excited terlebih la. Hehe. And glad to hear yang tahun ni we are celebrating our Aidilfitri there. Yeayyyyy!! No more raya yang membosankan.


1 comment:

Farah Waheda Wahid said...

wah, ni memang betul2 kerja gila ni, in a day...tapi occay kot? sebab dari ipoh...kalau dari KL tu lagi la, kalau akak memang tak kerja lah next day tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...