Followers

Trip To USS Singapore


Pejam celik pejam celik, dah masuk bulan Mac dah. Dah setahun ulangtahun aku menjejakkan kaki ke USS Singapore. So hari ni aku nak tulis pasal trip ke Singapore dulu. A year ago.

Trip kitorang satu bas dari UKM ke Singapore. Kami bertolak hari sabtu dan tidur di Johor Bahru. Pagi ahad baru bertolak ke USS. Dari hotel ke USS dalam satu jam lebih, termasuk berhenti untuk cop pasport kat sempadan Malaysia-Singapore. 

Kami pergi hari ahad yang bukan cuti sekolah, so tak jem sangat kat sempadan. Bas just drop sekejap untuk kita turun cop pasport dan teruskan perjalanan. It's easy sebenarnya nak pergi Singapore. Dan dari sempadan ke USS pun kejap je. 


Ni trip paling best bagi aku, sebab bersama geng-geng felo yang sporting. Dalam group felo ni, diorang yang lain semua dah pernah pergi USS, aku seorang je yang baru first time. So, diorang yang bawak aku round-round satu USS dan suggest mana yang best.



Tempat wajib bergambar sebagai bukti dah sampai USS.

Masuk je USS, semua dah aim nak main apa. Yang paling best semestinya Transformer dan Mummy. Masa kami pergi ni Roller Coaster tutup, so tak dapat merasa naik. 



Apa yang aku suka kat sini, sebab it's like we enter a new dimension. Dunia yang penuh fantasi. 


Tengok cerita Donkey 4D kat Far Far Away pun best. Real je kena hingus donkey bersin  -,-'

Sekali dengan tiket masuk, aku dapat baucer makan 5 USD. Tapi nasib baik aku bawak duit 10 USD sebabnya baucer makan memang tak cukup. Harga makanan memang lebih 5 USD, tak masuk air lagi. 


Kami makan kat Malaysian Food Street betul-betul di luar pintu masuk USS. Lepas makan boleh masuk balik tapi jangan hilangkan gelang.


Ni suasana dalam Malaysian Food Street. Macam suasana Chinese or Baba dan Nyonya. Ada banyak kedai makan. Tapi kena pilih betul-betul sebab ada yang tak halal.


Sebab tak cukup duit, kena la tong-tong duit lebih sorang sikit untuk beli air. Dah kalah orang miskin merempat. Masa ni la baru rasa teruknya kalau tak ada duit. 

Tips yang paling penting kalau pergi sini, wajib bawak air mineral. Memang akan haus sebab berjalan. Kalau nak beli,kat dalam ni ada jual. But mineral water in Singapore is very expensive. Better bawak je dalam beg.

Puas la main semua game walaupun ada yang kena beratur panjang. Transformer masuk dua kali, kali kedua guna fast track. Keluar-keluar cari toilet dan muntah. -,-'

Masa mula-mula balik dari USS hari tu aku rasa biasa je. Environment macam kat Lost World of Tambun je. But now, I miss USS. 


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...