Followers

Konfius Nak Pilih Tempat Praktikal



Selepas beberapa lama hidup dalam kehidupan yang tak teratur, huru-hara dan serabut tahap nak terjun lombong. Akhirnya pagi tadi, aku dah selamat hantar draf tesis! "Yeayy! A big clap for me and all my coursemate!" Walaupun namanya draf, tapi seketul buku setebal 74 muka surat itu lah yang bakal tentukan gred apa yang aku bakal dapat untuk 6 jam kredit. So, it's not draft sangat la kan. =____=


Hidup aku juga lebih bermakna sebab hari ni merupakan kelas terakhir untuk semester ini. Yang juga bermaksud, kelas terakhir untuk final year dan paling terakhir dalam kamus hidup aku sebagai seorang pelajar. Oh nooo, i will become Alumni UKM soon. Terasa tiga tahun yang begitu menyeksakan jiwa raga ini begitu singkat. Singkat??



 Last picture contain a lot of memories....


Not, bukan ni je budak kos aku. Tapi ni je yang kaki bergambar. hihi


Next month, aku bakal menjalani latihan industri atau nama lainnya praktikal. Selepas kecewa tengok kawan-kawan-happy-dapat-tempat-praktikal-berbulan-bulan-yang-lepas dan aku tak-dapat-dapat-tempat-praktikal-pun. Akhirnya tadi aku dapat dua tawaran tempat untuk praktikal. Ekceli empat, bukan dua. Tapi hanya dua tempat yang dah hantar surat tawaran, iaitu Jabatan Pengairan dan Saliran dan Pertubuhan Peladang. Lembaga Getah Malaysia pula dah call cakap bersetuju nak ambil dan Envirovert Sdn. Bhd, company swasta kat Bangsar pun ada call tadi. So, it's four in total.


Ekceli, aku dah berserah sangat-sangat dekat pihak U untuk carikan tempat sebab bagi siapa yang tak dapat tawaran tempat untuk praktikal, diorang akan hantar je kat mana-mana company ikut suka diorang. So nasib kau la kalau dia campak kau dekat Bukit Fraser ke, hutan Grik ke, gua batu kapur ke. Tapi bila aku dah tak nak fikir dan hanya nak berserah, banyak pula dapat tawaran. Alhamdulillah... Sesungguhnya Allah dah rancang yang terbaik untuk kita kan?


Dan sekarang aku tak tahu nak pilih yang mana? JPS, Pertubuhan Peladang, LGM or Envirovert? Siapa-siapa yang ada pengalaman praktikal dekat tempat-tempat ni atau mana-mana, anda dialu-alukan untuk share. Sharing is Caring right?! :-)



1 comment:

amalygmanis said...

nak tanya la , yg syarikat swasta ENVIROVERT uh , syarikat ape ek ? LI dlm bidang pertanian eh ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...